Hibrid autók

Ezt az oldalt a környezetvédelem érdekében készítettük, hogy minél többet tudjatok meg a környezetkímélő autókról.

Lexus LS hibrid



A japán gyár vezérelve, hogy az ideális autót nap, mint nap születő újabb és újabb technológiák határozzák meg. Minden nap újak. Ezért ebben a kontextusban a tökéletesség fogalma is folyamatosan változik, értelme bővül. Minden egyes áttörés, ami a tervezésben megvalósul, további, az előzőnél is nagyobb áttörések kiindulási pontja lehet. Ennek ismeretében a Lexusnál eltökélték magukat, hogy feladataik teljesítése közben egyszerre lesznek gyakorlatiasak és filozofikusak. „Egy luxusautónál érezni akarom, hogy én vezetem, és ez örömet szerez. Legyen intelligens partnerem, legyen összhangban igényeimmel és gondolkodásmódommal” – és így Nobuaki Katayama, a Lexus főmérnöke. Nemes gondolat.
A Lexus a luxus szinonimája az autótechnikában. De a Lexuson alkalmazott összes finomítás és technológiai újítás azért kerülhetett kifejlesztésre, mert beleillik tökéletességre való törekvés koncepciójába, a tökéletesség pedig nem jön létre a vezetés öröme nélkül. Valamennyi Lexus modell nagy teljesítményre képes, de a nagy sebesség együtt jár az eleganciával és kifinomult ízléssel. Nem önmagában a nagy teljesítmény a cél, hanem egy olyan csöndes erő biztosítása, amely élményt nyújt kifinomultságával, és minden rezdülésére reagál.


A Lexusnál olyan új, merész formatervezési irányzatot vállaltak föl, mely az ősi japán esztétikai értékek tárházából merít. „Ez azonban nem pusztán arról szól, hogy felszínesen utánozzuk azt, ami japán. Inkább arról, hogy alaposan megvizsgáljuk azokat az olykor egyedülálló gondolkodásmódokat, amelyek ezeknek a felszíni jegyeknek a kialakulásához vezettek” – nyilatkozta Kengo Matsumoto úr, a Lexus Formatervező Részlegének vezérigazgatója. A japán formatervezés az anyagok mesteri alkalmazásán keresztül törekszik egyszerűségre. Minimális erőforrás-ráfordítással törekszik a lehető legtisztább kifejezésre. Elég rápillantani az új LS 460-ra, de bármelyik Lexus modellre, hogy észrevegyük: Matsumoto úr nem a levegőbe beszélt. 
Ezt az idézett egyszerűséget és nagyszerűséget keresik a vevők is a Lexusnál. Aki először nézi meg például az új LS-t, a hosszú, kellemes hajlatokat és egy átgondolt, egyesítő eleganciát lát. Aztán, ha a szemlélő közelebb lép, és jobban szemügyre veszi, az LS többet is feltár magából. Apró részletek és finom vonalak bontakoznak ki a szemei előtt. Szembetűnő a nemes orr-rész, a hátsó lámpacsoportok kompozíciója és a kocsiszekrény fény-árnyék játéka. És máris feltárul egy tökéletes, magával ragadó egyensúlyt alkotó autócsoda. Amint tovább közelítünk az LS-hez, egyre világosabbá válik, hogy sokkal több van benne, mint amennyit a szem első látásra megragad. Annyira jellegzetes és lenyűgöző, amennyire dinamikus és a elegáns. És ugyanez a tekintetet vonzó motívumra rímel a belső is.
A Lexus hibrid-meghajtás tizenöt évnyi intenzív kutatás és fejlesztés gyümölcse Minden hibrid motorral szerelt típusban, így az LS 460-ban is első az üzemanyag-takarékosság, s ez alacsony kibocsátással párosul, az autó csöndességet és lélegzetelállítóan sima teljesítményt nyújt. Az LS család 460-as tagját pillanatnyilag egyetlen motorral, a 435 lóerős hibrid kivitellel szerelik. A 460-as merő könnyűfém erőforrása egy valódi technikai remekmű, legfrissebb generációs változó szelepvezérléses, közvetlen befecskendezéses (nem mellesleg ez az első olyan Lexus erőforrás, amelyben hengerenként két befecskendező dolgozik). 
A gyár csendességet, megbízhatóságot és az eddigi legegyenletesebb futáskultúrát ígéri, ennek fényében a technikai paraméterek nem hangzanak rosszul. A 4608 cm³-is, V8-as aggregát 380 lóerő leadására képes 6400-as fordulatszámon, ami egy luxusautó esetében meglehetősen élénk életerőt sejtet. Az LS 460 maximális nyomatéka sem lebecsülendő, 493 Nm, amit 4100-as fordulatszámon prezentál. Világújdonság még az erőt a kerekek felé továbbító 8 sebességes automataváltó. A luxushibrid gyorsulása a nem kis erőforrás következtében bámulatos, mivel az autónak mindössze 5,7 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/h-ra fölgyorsuljon, de 80-as tempóról 120-ig is mindössze 4,7 másodperc telik el. A beépített elektronika a 250 km/h-nál megálljt parancsol a száguldásnak. 
A futómű tervezésekor is csak a föntebb említett nemes gondolatok szellemében dolgoztak a japán mérnökök: elől-hátul multilink felfüggesztéssel szerelték a LS 460-ast, légrugós rendszerrel megtoldva. Ráadásul a futómű keménysége állítható, függően attól, hogy a sofőr milyen út- és terepviszonyokra számít, így ennek megfelelően beállíthatja az autót hatalmas kanyarsebességek felkészülésére vagy maximális komfortra. Ha az előbbi mellett dönt a kategória legnagyobb, 1607 mm-es hátsó nyomtáva is segíti a vezetésben, amely így már inkább hasonlít könnyed kanyargós lebegéshez. Akár egy szirti sas. A Toyota luxus autóinál azonban semmit nem bíznak a véletlenre, a futómű mellett igen hatásos fékrendszer támogatja a vezetőt: elől 357 mm, hátul 335 mm-es hűtött tárcsafékek lassítják a nem kis limuzint.



A biztonság tekintetében a japánokra egyébként is felettébb számíthat a jövő Lexus tulajdonosa. Az új LS biztonsági rendszereit tekintve ugyanis minden bizonnyal a legjobban felszerelt autó a Föld kerekén. A hagyományos Pre-Crash balesetmegelőző rendszert a gyár mérnökei kiegészítették négy világújdonságnak számító segédberendezéssel is. Az első a továbbfejlesztett akadályérzékelő program, amelyhez csatlakozik a sofőrfigyelő rendszer, a vészhelyzetben kormányzást segítő berendezés, valamint a hátsó Pre-Crash rendszer. Ezek talán mondani sem kell, összehangolva működnek egymással, így az autó radar és kamera közvetítésével képes a veszélyhelyzetek felismerésére, és szükség esetén nemcsak fékez, de akár a kormányzást átvéve a megrémült vezetőtől, a baleset elkerülését is megoldja helyettünk. 
Mindeközben magától értetődően a Pre-Crash rendszer megfeszíti a biztonsági öveket, behúzza az ablakokat, a légzsák nyitódásához pedig ideális szögbe állítja az üléseket, elkészülve akár a legrosszabbra is. És ha már biztonság: az még mindenképp idekívánkozik, hogy a már megszokott légzsákkészlethez mindkét elöl ülő egy-egy térdlégzsák védelmet is kap. Így oltalmaz egy igaz jó barát. Igaz, a barátságnak igen borsos, 25 és 30 millió közötti ára van, de ha ehhez hozzávesszük, hogy gépjárművünkkel óvjuk a környezetet, luxus körülmények közt autózhatunk, és még családunkat is biztonságban tudhatjuk, nos akkor ez az ár könnyebben emészthető. Az autóban fölhalmozott technika egyébként is elismerésre méltó. Ez talán már nem is a 21. hanem a 22. század technikája, melyet eddig legfeljebb sci-fi mozikban láthattunk.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 9
Tegnapi: 15
Heti: 44
Havi: 29
Össz.: 28 748

Látogatottság növelés
Oldal: Lexus LS hibrid
Hibrid autók - © 2008 - 2024 - hybridautok.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »