Hibrid autók

Ezt az oldalt a környezetvédelem érdekében készítettük, hogy minél többet tudjatok meg a környezetkímélő autókról.

Honda Civic hibrid



Csinos, bár nem feltűnő
Csinos, bár nem feltűnő

Egyből látszik, hogy ez nem a valódi űrcivic rokona. A formai kalandkeresés a csillogó felniknél indul és végződik, a Hybrid egy sima, halszabású szedán. Amerikából jöttem, mesterségem címere konnektor. Környezettudatos kaliforniai nyugdíjasok és zöldjelmezes celebritások autója vagyok. Előbbiek az unokáiknak spórolják az olajat (bezzeg saját gyerekeiket V8-as behemótok kanapéülésein készítették 40 éve), utóbbiak pénzt kapnak, és köztiszteletet remélnek a hibriddel közlekedésért.


A helyzet az, hogy a Honda elég jól néz ki, de ezt csak az veszi eszre, akinek előbb megmutatják. Nem az a környezetéből kiragyogós fajta. A hibridek spórolása a légellenállás minimalizálásával kezdődik,a tekintet pedig jellemzően ugyanazokon a formákon akad meg, amiken a szél. Azaz most éppen semmin.

A beltér izgalmasabb, mert itt felbukkannak részletek a korszakalkotó igazi új Civicből, a szép kormány és a felső digitális csík a műszerfalból. Aztán jó sok a hely. Sőt megdöbbentően sok a hely, főleg hosszában. Jók az anyagok is, ahogy a modern Hondákban rendszerint. Viszont viszlát, variálhatóság: nem lehet lehajtani a hátsó ülést a csomagok kedvéért, mert ott vannak az akksik.

Szputnyik
Szputnyik

A Hybridet egy 1,3-as, 95 lovas benzinmotor és egy 20 lóerős villanymotor hajtja. Felváltva vagy egyszerre, ahogy épp kell. A gyári brosúra szerint ráadásul egy 1,8-as benzinmotor dinamikájával, ami kínos hazugság egy olyan cégtől, amelyik 145 és 195 lóerős 1,8-asokat szokott gyártani. A 167 Nm nyomaték közelebb van az 1,8-asok szintjéhez, de ne szépítsük: a Hybrid nem megy különösebben jól. Elég jól megy, olyan, mint egy átlagos 1,6-os.

Itt mindjárt két motor is van
Itt mindjárt két motor is van

A Hondánál ez már a második hibrid generáció, és bármilyen furcsa, több mint 100 000 félvillanyautót adtak már el. Így tapasztalat éppen akad. A hajtás mindenféle kunsztot tud: motorféknél lekapcsolja a hengereket, három különböző módon zongorázik a szelepeken a spórolás és a padlógáz közti tartományban, lámpánál állva leáll a motor, gyorsításnál pedig a villanymotor is besegít.

Parkban nem állítja le a motort. Ez butaság.
Parkban nem állítja le a motort. Ez butaság.

Kiforrott rendszer, az biztos. Közlekedés közben szinte semmi sem tűnik fel. Aztán néhány perc után lappangó hiányérzet jelent­kezik: ki vált itt sebességet? Senki, soha. A váltó fokozat­mentes automata, mindig olyan alacsony lehet a motor fordula ta, amennyi pont elég a hala dás hoz. Ha nagyobb gázt adunk, felbőg, és monoton bőgés mellett gyorsít. Ha átrakjuk sport üzemmódba, még perverzebb; ilyenkor padlógázra megáll a fordulatszámmérő 6500-on, és a Civic egyetlen hangot kitartva nyüszít, mint vérfarkas a Megasztárban. 12 másodperc alatt felvonyítja magát százra, és meg sem áll 185-ig, ha egy aggódó gyepmester előbb le nem lövi.

A bal hasáb az akkutöltés
A bal hasáb az akkutöltés

A gyorsítások között lassítani kell, ami megint érdekes dolog. Eleinte ugyanis nem a fékek lassítanak, hanem a villanymotor, ami ilyenkor energiát táplál vissza az akkumulátorokba. Aztán idővel beszállnak a fékek is, és az átmenet elég kísérteties. A fékhatás remek, minden működik, csak meg kell szokni.


Ezt azért nem ússzuk meg
Ezt azért nem ússzuk meg

A hibrid autót nem atomerőműről tankoljuk, hanem benzinkúton. Az áramot maga termeli mozgás közben, és ugyanerre fel is használja. Az egésznek mindössze annyi az értelme, hogy nem hurcolunk magunkkal egy feleslegesen nagy benzinmotort, ami olyankor is sokat fogyaszt, amikor épp semmi dolga. Van egy filigrán és tiszta üzemű kis robbanómotorunk, és egy ugyanilyen kis villanymotorunk, ami segít, ha épp nagyobb motor kéne. Ezt hívja a Honda IMA-nak, az Integrated Motor Assist rövidítéseként. A lényeg a felesleges pazarlás mellőzése. Ezért áll le a benzinmotor a lámpánál. A nagy akksik ilyenkor simán kiszolgálják a lámpákat, a hifit és a légkondit, és ahogy lelépünk a fékről, máris indul a motor.

Hátulról is jó
Hátulról is jó

A mindennapi közlekedésben nagyon kellemes és nagyon hétköznapi autó a Civic. Ha a műszerfal nem hencegne azzal, hogy most épp mennyire ügyesen tölt/hajt, sohasem tűnne fel semmi furcsaság. Átlagos futómű, átlagos teljesítmény. És a fülzsírízű pirula a végére: átlagos fogyasztás. Ha ugyanúgy jártam vele, mint egy rendes autóval, 7,7-8,1 liter körül fogyasztott, várossal és autópályával. A reptéri kínzás alatt (ahol semmi haszna a hibridségnek) felment 10 liter fölé, de az debil használat, nem jelent semmit. Közben nagyon-nagyon kevéssé szennyez, de arra a magyar jogszabályok nem adnak semmiféle piros pontot.

Ez a Civic nem az, amit ugyanezen a néven lenyűgöző formával és zseniálisan kihasználható belső térrel árulnak mifelénk, hanem az amerikai változat, ami nagyjából mindenben más, a villanyhajtáson túl is. Az a kellemetlen igazság, hogy a hagyományos új Civic külsőre-belsőre előbbre mutató, izgalmasabb és mindenben jobb autó, mint a Hybrid, aminek meg kéne mentenie a világot.

Nagy csomagtartó, de nem dönthető a támla
Nagy csomagtartó, de nem dönthető a támla

A fő piac hagyományosan Amerika, ahol bizonyos körökben divatcikk a hibrid autó, különösen Kaliforniában, ahol nagyon komolyan veszik a nulla emissziót. Hajts be az államba egy füstölő dízelzöldséges Merdzsóval, és maga Arnold Schwarzenegger dugja le a torkodon a kipufogócsövet. Azonban az amerikai helyzethez volna itt egy érdekes összevetés. Odakinn a Civic Hybrid alapára 21 850 dollár. Egy Ford Mustang 4.0 V6 csak 19 900 dollár. A kettejük közti különbség 950 dollár. Egy liter benzin odakinn nagyjából 163 Ft. Azaz a különbözetből kijön 1226 liter benzin. Ha a Mustang átlagosan 15 litert fogyaszt, akkor durván 18 000 Km alatt fogyasztja le a Civic felárát. Ez közel egy év boldog benzinmámor.

Drága tárgyak
A Civic Hybridet nem csak azért kaptuk, hogy lássuk, hova jutott a Honda a csodásIntegra Type-R feltalálása óta. Tényleg kapható lesz itthon is, és bár végleges árat még nem tudtak mondani a hazai képviseletnél, azt ígérték, megpróbálják hatmillió forint alatt tartani az árcédulán szereplő összeget. Ezzel a Civic válhat a háromtagúra duzzadó magyar hibrid-piac legvonzóbb ajánlatává, hiszen az egyetlen igazi rivális, a Toyota Prius alapára 6,895 milió forint. Igazán jó hír ez a hibrid-fetisisztáknak, a többiek viszont pontosan másfél 1,4 literes, ötajtós Civicet (3,899 millió Ft) vagy egy sokkal takarékosabb, erősebb és szebb, bár egy picit kevésbé tiszta dízelmotoros Civicet (2.2 CTDi Sport - 5,790 millió Ft) kaphatnak a villanymotoros szedán áráért.

A gond az, hogy a Civic Hybriddel csak olyan nőknek lehet imponálni, akik bokáig érő gyolcsszoknyát viselnek, eldobatják önnel kedvenc állatbőr kabátját, és hétvégente atomvonatok elé bilincseltetik magukat. A Mustanggal pedig az összes többinek. A Mustang révén önnek szebb unokái lehetnek, a Civic révén unokáinak szebb világa. Ön dönt. 








Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 15
Heti: 43
Havi: 28
Össz.: 28 747

Látogatottság növelés
Oldal: Honda Civic hibrid
Hibrid autók - © 2008 - 2024 - hybridautok.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »